نوشته شده توسط : navak pendar

پلیسه حین فرایند ساخت

تشکیل پلیسه در  پروفیل آلومینیوم مهندسی ، یکی از مهمترین مشکلاتی است که در حال حاضر صنایع تولیدی با آن روبرو هستند. در طی فرآیند تغییر شکل پلاستیک، مواد از نقطه تغییر شکل الاستیک کشیده می شوند، جایی که دیگر نمی تواند به شکل و اندازه اصلی خود برگردد. اگر از قبل شکافی در مواد وجود داشته باشد. کشش در ادامه باعث افزایش اندازه ترک می شود که در نهایت باعث پلیسه در پروفیل شیاردار می شود. بسیار مهم است که تشکیل پلیسه در پروفیل شیاردار را محدود کنیم تا اینکه در یک عملیات تکمیل بعدی آن را از بین ببریم. برجستگی های کوچک در پروفیل متشکل از یک سطح گسترده نامطلوب روی پروفیل شیاردار یا قسمتی در لبه پروفیل شیاردار است که باید از آن اجتناب شود یا به حداقل برسد. خصوصیات قالب، اثرات قابل توجهی بر روند تشکیل برجستگی های کوچک دارد. از خصوصیات مکانیکی قالب که معمولاً باعث پلیسه می شود.

1- سختی

2- شکل پذیری

3- مقاومت تسلیم و کشیدگی است.

قابلیت انعطاف پذیری آلومینیوم باعث می شود که به راحتی برجستگی ایجاد کند.

 

سه روش رایج برای از بین بردن پلیسه در پروفیل شیاردار

از بین بردن برجستگی به روش دستی و برس

مزایا:

همچنان پرکاربردترین روش، سریع و آسان

معایب :

همچنین بیشتر در معرض خطا است زیرا اغلب توسط اپراتورهای غیر واجد شرایط انجام می شود.

نگرانی زیست محیطی، بهداشتی و ایمنی از انتشار گرد و غبار و ذرات تولید شده با روش برس ایجاد می شود.

 

 علت شکل گیری پلیسه در پروفیل شیاردار

در فرآیند اکسترود هرچه دمای اکستروژن بیشتر و سرعت اکستروژن بیشتر باشد پلیسه بیشتری در پروفیل آلومینیوم شیاردار بوجود می آید. دلیل این امر این است که هرچه درجه حرارت بالاتر و سرعت اکستروژن بیشتر باشد. سرعت خروج پروفیل بالاتر است و درجه تغییر شکل قالب بالاتر، خروج پروفیل سریعتر و مقاومت تغییر شکل فلز آلومینیوم ضعیف تر می شود. مقاومت در برابر تغییر شکل و ناحیه مرده فلز آلومینیوم نسبتاً افزایش می یابد، و شرایط تشکیل پلیسه فراهم می شود. همچنین گرد و غبار در هوا ، آب ، گریس و سایر موادی که به سطح پروفیل آلومینیوم چسبیده اند از عوام  افزایش تشکیل پلیسه می باشد.

 

پروفیل شیاردار چیست؟

پروفیل آلومینیوم مهندسی پروفیل هایی ویژه برای جامعه مهندسی می باشد که به صورت مقاطع مستطیل، مربع و دایره طراحی و تولید می شود. این پروفیل ها بر روی سطح خود شیارهایی دارند که از این شیارها به عنوان قرار گرفتن یراق آلات مربوط به پروفیل های شیاردار مهندسی مانند انواع نبشی و پیچ و مهره جهت اتصال آنها به یکدیگر استفاده می شود. متریال پروفیل های شیاردار صنعتی از فلز آلومینیوم می باشد که به دلیل ویژگی سبکی و استحکام بالای خود در ساخت استراکچرهای مختلف کمک بسیار فراوانی می کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد پروفیل شیاردار مهندسی عدم خدمات سوراخکاری و جوشکاری آن هم فقط و فقط به دلیل طراحی ویژه آن که همانا داشتن شیارهای روی آن است می باشد. سوراخ مرکز پروفیل های شیاردار صنعتی و فاصله دهانه شیار که Slot نام دارد از استانداردهایی است که همیشه مورد توجه کاربران محترم بوده است چرا که در واقع معیار انتخاب یراق و اتصالات پروفیل های شیاردار مهندسی می باشد. آشنایی با تولیدات گروه مهندسی فیلت: پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی 30*60 میلیمتر

 

پروفیل شیاردار مهندسی

پروفیل های شیاردار صنعتی (پروفیل شیاردار مهندسی) عموما با آلومینیوم آلیاژ 6063 از خانواده سری 6000 تولید و عموما به صورت آندایز نقره ای یا مشکی تولید و برای کاربران محترم عرضه می گردد. از ویژگی های پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی (پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی) این است که دارای حداقل پیچیدگی و اعوجاج در سطح مقطع خود می باشد که گروه مهندسی فیلت نیز با به کارگیری دستگاه ها و پرس های اکستروژن مدرن خود و بهره مندی از مهندسین و نیروهای کارآمد و متخصص و مجرب خود این میزان تلرانس را به صفر رسانده است.

 

پروفیل شیاردار مهندسی

گروه مهندسی فیلت؛

طراحی نقشه، ساخت قالب اكستروژن و تولید كننده پروفیل آلومینیوم در مقاطع عمومی و اختصاصی همراه با خدمات آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک و برشکاری در خدمت مشتریان محترم و بزرگوار می باشد. پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین مقاطع پروفیل آلومینیوم می باشد. ابعاد حائز اهمیت در پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی، طول و عرض مقطع می باشد. پروفیل آلومینیوم شیاردار مهندسی داری استحکام بسیار زیاد و طول عمر بالا در صنعت های مختلف می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()