نوشته شده توسط : navak pendar

فریم شیشه سکوریت قابلیت استفاده در درب و شیشه های ثابت را دارد.  فریم شیشه سکوریت بسیار پُر کاربرد بوده و برای انواع درب اتوماتیک و حتی نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود. جنس فریم شیشه سکوریت ها از آلومینیوم بوده در رنگ‌هایی از جمله سفید، آنادایز و طلایی موجود است. رنگ سفید و طلایی معمولاً روکش استیل می‌باشند که در صفحات قبل به‌طور کامل ذکر گردیده‌اند.

فریم درب اتوماتیک بسیار باکیفیت بوده و زیبایی خاصی دارد به همین جهت مشتریان خود را دارد. فریم درب اتوماتیک شیشه ای شامل دو عدد فریم ارتفاعی جهت کناره‌های درب و فریم کفی جهت بالا و پایین درب می‌باشد و در سایزهای مختلفی تولیدشده است. اصطلاحاً فریم باریک و فریم پهن نام دارند.

در فریم شیشه سکوریت، در صورتی ‌که فریم باریک برای کار استفاده شود، فریم کفی برای درب‌های معمولی 8 سانت بوده و فریم ارتفاعی 3.5 سانت می‌باشد، اما در صورت استفاده از فریم پهن، فریم کفی 8 سانت و فریم ارتفاعی 6 سانتیمتری است.

نوع استفاده از فریم درب اتوماتیک شیشه ای فقط از نظر عرضی متغیر است و متناسب با سلیقه‌ها متفاوت است. در صورت استفاده از فریم درب اتوماتیک شیشه ای برای درب‌های غیر اتومات تمامی لولاها باید توکار باشند.

 

قیمت فریم شیشه سکوریت

قیمت فریم شیشه سکوریت، می‌تواند تابعی از چند متغیر باشد. فریم شیشه سکوریت نیز مانند تمامی یراق آلات دارای جنس‌های متفاوتی است. در بین این فریم‌ها، فریمی که از جنس استنلس استیل 304 باشد از سایر جنس‌ها مرغوب‌تر و در نتیجه دارای قیمت بالاتری است. رنگ انتخابی نیز بر قیمت فریم شیشه سکوریت تأثیر دارد و رنگ‌هایی مثل رنگ طلایی در صورتی‌ که استیل باشند بالاترین قیمت را به خود اختصاص می‌دهند. نوع دیگری از رنگ نیز وجود دارد که سفارشی است و مشتری با استفاده از سلیقه و رنگ دکوراسیون خود رنگی را ترجیح می‌دهد و پاسار شیشه نشکن را توسط قلمو و دستی رنگ‌کاری می‌کنند. ارتفاع و ضخامت فریم نیز می‌تواند عاملی برای تعیین قیمت باشد و قیمت فریم شیشه سکوریت برای فریم‌های پهن‌تر و با ضخامت بیشتر است.

در تمامی شیشه ها، ابتدا  فریم شیشه سکوریت را بر روی دیوار و زمین نصب نموده و سپس جهت جلوگیری از لب پر شدن شیشه و چفت شدن کامل شیشه درون پاسار، از یک نوار پلاستیکی تحت عنوان لاستیک استفاده کرده و سپس شیشه را داخل پاسار شیشه سکوریت قرار می‌دهیم.

 

در زمان حاضر یکی از متریال هایی که کاربرد فراوانی در طراحی نمای ساختمان ها و سازه های شهری، دارد و تنوع این نوع متریال را نباید در طراحی ها نادیده گرفت شیشه می باشد. بشر حتی از زمان های گذشته هم از شیشه جهت استفاده های متفاوتی اعم از تزئینات و ساخت لوازم گوناگون از شیشه استفاده می کرده اند . اما با مرور زمان و پیشرفت علم و توسعه تکنولوژی در صنعت ساخت شیشه، انواع مختلفی از آن با ویژگی های خاص برای کاربردهای گوناگون تولید و برای مصرف در اختیار افراد قرار داده شد. یکی از این محصولات شیشه های سکوریت می باشد که با فناوری خاصی و با سعی و تلاش متخصصین  تولید می شود. این شیشه دارای شفافیت فوق العاده بالا و همچنین قدرت تحمل ضربه و فشار بالایی می باشد و وجه تمایز این نوع شیشه با شیشه های معمولی همین ویژگی های خاص می باشد.  یکی از پر کاربردترین استفاده ای که امروزه از  شیشه های سکوریت می شود به عنوان درب ورودی می باشد که برای این منظور باید شیشه ها را در کنار هم قرار داد و برای انجام این کار به فریم بندی شیشه ها احتیاج داریم که در این مقاله سعی بر این داریم که فریم بندی و انواع ان را توضیح بدهیم.

شیشه سکوریت برای نصب و قابلیت اجرا شدن نیاز به متعلقات و یراق آلات بسیاری دارد. زیرا شیشه به خودی خود و به ‌تنهایی نمی‌تواند نقشی را ایفا کند و جهت برطرف کردن احتیاجات نیاز به اجزا و ابزار آلاتی دارد. در زیر به چند نمونه از ابزار و یراق آلات که جهت نصب و راه اندازی شیشه سکوریت ضروری هستند را ذکر خواهیم کرد.

لولای شیشه میرال

قفل شیشه نشکن

دستگیره شیشه سکوریت

فریم شیشه سکوریت

بست شیشه نشکن

 

فریم شیشــه سکوریت را میتوان در ضخامتهای متفاوت انتخاب و استفاده کرد که البته ضخامت مورد نظر را میتوان بر پایه ضخامت شیشه انتخاب کرد. فریم مانند یک عایق و حصار، تمام لبههای شیشــه ســکوریت را به صورت کامل میپوشاند.

داخل فریم نوارهای الســتیکی نرمی وجود دارد که از برخورد لبههای شیشه با قســمت بیرونی فریم که از جنس فلز اســت جلوگیری میکند و بدین ترتیب از ساییدگی و آسیب رساندن به شیشه جلوگیری میکنند.

بســته به نوع کاربرد، این نوارهای الستیکی نیاز به بازدیدهای دورهای دارند و در صورت نیاز باید تعویض شــوند؛ ولی خود فریم فلزی اگر از جنس مرغوب و باکیفیتی باشد تا سالهای سال میتواند از شیشه شما محافظت کند.

 

پاسار چیست؟

وقتی که از پاسار حرف می زنیم، در واقع به نوعی پروفیل اشاره می کنیم که برای چفت شدن درب به چهارچوب لازم و ضروری است. این پاسارها ممکن است از جنس های مختلفی ساخته شوند. به طور کلی پاسار نوعی پروفیل است که در بخش بالا یا پایین درب استفاده می شود و دارای یک شیار است. به هنگام بسته شدن درب، چهارچوب داخل این شیار قرار می گیرد و آن را مستحکم می کند.

 

پروفیل پاسار آلومینیوم

یکی از معروف ترین و رایج ترین پروفیل پاسارهایی که به کار می رود، از جنس آلومینیوم است و معمولا در نماهای شیشه ای استفاده می شود. بیشترین کاربرد آن در نمای شیشه ای مغازه ها یا درب های اتوماتیک شیشه ای است. شیشه، متریال بسیار حساس و شکننده ای است. حتی با وجود اینکه برای چنین نماهایی از شیشه های سکوریت و مستحکم استفاده می شود، باز هم نیازمند فریم هایی هستیم که آن ها را سر جای خود نگه دارند.

این فریم ها از جنس آلومینیوم ساخته شده اند که به آن پروفیل  پاسار شیشه سکوریت می گویند. این پروفیل پاسارها در ابعاد مختلفی تهیه می شوند و به همین خاطر، قابل سفارش می باشند.

اگر با دقت به پروفیل های پاسار نگاه کنید متوجه خواهید شد که شبیه به پروفیل ناودانی آلومینیوم هستند که از هر دو طرف، شیشه ی سکوریت را سر جای خودش ثابت نگه می دارند. برای این که فاصله ی میان شیشه و پروفیل خالی نباشد و شیشه هم دچار خط و خش نشود، از نوعی لاستیک خاص استفاده می کنند.

پروفیل پاسار را غالب مواقع روی دیوار یا زمین نصب می کنند. بعد از آن شیشه ی سکوریت را درون آن قرار می دهند. شیشه ای که به عنوان درب مکان های تجاری یا پاساژها استفاده می شود. بعد از این که شیشه ی سکوریت را داخل پروفیل پاسار گذاشتند، حد فاصل آن ها را با نوعی لاستیک خاص می پوشانند تا دچار لرزش نشود.

در واقع اگر بخواهیم به یکی از رایج ترین کاربردهای پاسار اشاره کنیم، باید بگوییم که معمولا در درب های شیشه ای و سکوریت استفاده می شود و اصلی ترین وظیفه اش جلوگیری از اصطکاک شیشه و محکم کردن جای قرارگیری آن است.

همان طور که اشاره کردیم، معمولا از فلز آلومینیوم برای ساخت پاسار استفاده می شود. چرا که هم زیباتر است و هم مقاومت بیشتری در برابر عوامل مختلف دارد. در ضمن روی پاسار را با رنگ های پودری الکترواستاتیک یا در طول فرآیند آبکاری می پوشانند تا مقاومت آن را افزایش دهند.

 

درب اتوماتیک فریم دار باریک | درب اتوماتیک فریم دار پهن

اولین و ساده ترین و پر مصرف ترین نوع درب شیشه ای، درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ یا همان درب اتوماتیک شیشه ای کشویی یا ریلی می باشد.

درب اتوماتیک اسلایدینگ نوعی از درب اتوماتیک شیشه ای است که به صورت اسلاید باز و بسته می شود و به درب اتوماتیک کشویی اسلایدینگ نیز شهرت دارد.

استفاده از درب های اتوماتیک اسلایدینگ شیشه ای در مکان های مختلف همچون فرودگاه ها، هتل ها، فروشگاه ها، ادارات، مراکز خرید، بانک ها و ورودی انواع ساختمان ها رواج بسیاری یافته است.

درب های کشویی ساده، متداول ترین و مقرون به صرفه ترین نوع درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که اُپراتور ( قسمت اصلی درب اتوماتیک ) در بالای دهنه درب، لنگه و یا لنگه های شیشه ای را روی دیوار و یا لنگه ثابت در طرفین قرار می گیرند. در کنار این نوع درب های اتوماتیک کشویی کاور یا فریم استفاده می شود که با نام های درب اتوماتیک فریم دار باریک و یا درب اتوماتیک فریم دار پهن معرفی می شوند. تفاوت بین فریم ها به موارد زیادی بستگی دارد چون:

درب اتوماتیک فریم دار باریک به مواردی چون 1. فریم کار شده در درب اتوماتیک در عرض 3 سانتی متری می باشد، برای شیشه هایی با وزن کم کاربرد دارد؛ چون وزن زیاد را نمی تواند تحمل کند، و فریم کفی در 6 سانتی متری است. فریم باریک برای درب های طرح اتوماتیک بیشتر استفاده می شود.

درب اتوماتیک فریم دار پهن به مواردی چون 1. فریم کار شده در درب اتوماتیک در عرض 6 سانتی متری می باشد، برای شیشه هایی با وزن بالا کاربرد دارد. چون تحمل وزن زیاد را دارد، و فریم کفی در 8 سانتی متری است، فریم پهن برای درب اتوماتیک بیشتر استفاده می شود و بیشتر برای مکان هایی که جلوه و نمای زیادی دارد کاربرد دارد.

 

خرید پاسار آلومینیوم

همان طور که اشاره کردیم، پاسارها را می توان در ابعاد و اندازه های مختلفی خریداری کرد. در ابتدا باید مطمئن شوید که  پاسار شیشه سکوریت مورد نظرتان از لحاظ اندازه با درب شیشه ای شما سازگار است. بعد از آن باید به جنس آن توجه داشته باشید.

نکته ی بسیار مهم این جاست که پاسارهای آلومینیوم در مقاطع مختلفی تهیه و تولید می شوند که برخی از محبوب ترین آن ها را در ادامه نام برده ایم:

پاسار آلومینیوم AH59

پاسار آلومینیوم 2 سانتی متری

پاسار آلومینیوم 3.5 سانتی متری

پاسار آلومینیوم 4 سانتی متری

پاسار آلومینیومی 4 سانتی متری دو تکه

پروفیل پاسار ام

پروفیل پاسار یو

فریم درب اتوماتیک شیشه ای

فریم پافیلی

پروفیل پاسار شیشه سکوریت

دقت داشته باشید که این مقاطع را با نام پروفیل پاسال آلومینیوم نیز می شناسند.

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()